ЗВЕРНЕННЯ
Верховної Ради України до міжнародних організацій та парламентів іноземних держав щодо засудження і невизнання заборони Російською Федерацією Меджлісу кримськотатарського народу та щодо захисту корінного народу Криму міжнародним співтовариством
Беручи до уваги, що 29 вересня 2016 року Верховний Суд Російської Федерації відмовив у задоволенні апеляційної скарги Меджлісу кримськотатарського народу на так зване "рішення" так званого "Верховного Суду Республіки Крим" від 26 квітня 2016 року про визнання Меджлісу кримськотатарського народу "екстремістською організацією" та заборону його діяльності на території Російської Федерації,
наголошуючи, що рішення Верховного Суду Російської Федерації від 29 вересня 2016 року є остаточним і призведе до повної заборони діяльності Меджлісу на тимчасово окупованих територіях Автономної Республіки Крим і міста Севастополя,
підкреслюючи консолідовану позицію міжнародного співтовариства щодо невизнання анексії Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, яка відбулася на порушення загальновизнаних принципів і норм міжнародного права,
наголошуючи, що Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй в ухваленій 27 березня 2014 року Резолюції 68/262 "Територіальна цілісність України" підтвердила свою відданість суверенітету, політичній незалежності, єдності і територіальній цілісності України в межах її міжнародно визнаних кордонів, відзначивши, що так званий "референдум", проведений в Автономній Республіці Крим та місті Севастополі 16 березня 2014 року, не був санкціонований Україною і тому не може бути основою для будь-якої зміни статусу Криму та міста Севастополя. Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй також закликала держави, міжнародні організації та спеціалізовані установи не визнавати будь-яких змін у статусі Автономної Республіки Крим та міста Севастополя,
відзначаючи, що інші міжнародні організації та інтеграційні об’єднання, у тому числі Європейський Союз, Організація Північноатлантичного договору, Організація з безпеки і співробітництва в Європі, Рада Європи та їхні парламентські асамблеї, також не визнали зміни статусу Автономної Республіки Крим та міста Севастополя внаслідок проведення так званого "референдуму" 16 березня 2014 року,
наголошуючи, що міжнародні партнери України, зокрема Європейський Союз та його держави-члени, Сполучені Штати Америки, Канада та інші держави, відзначили нелегітимність, з точки зору міжнародного права, проведення виборів до Державної Думи Російської Федерації на території тимчасово окупованих Автономної Республіки Крим та міста Севастополя та не визнали їхніх результатів,
відзначаючи, що Україна не визнала результатів виборів до Державної Думи Російської Федерації на території тимчасово окупованих Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, наголосивши на їх нелегітимності, що ставить під сумнів легітимність всієї Державної Думи, а також що Верховна Рада України ухвалила Звернення до парламентів іноземних держав, парламентських асамблей та міжнародних організацій щодо проведення незаконних виборів до Державної Думи Російської Федерації на території тимчасово окупованих Автономної Республіки Крим та міста Севастополя,
підкреслюючи, що кримські татари є корінним народом Криму, їх чисельність на півострові перевищує 300 тисяч осіб, а після окупації Російська Федерація примусово їх "натуралізувала", надавши всупереч їхній волі російське громадянство,
наголошуючи, що з кінця лютого 2014 року кримськотатарський народ, який на початку 1990-х років отримав можливість повернутися на свою історичну батьківщину після десятиліть радянських репресій, опинився перед загрозою нових каральних акцій, які проводить держава-окупант на території Кримського півострова,
підкреслюючи, що корінний народ, який упродовж століть проживав на цій території, не схилив голову перед окупантом і, починаючи з кінця лютого 2014 року, відстоює позицію захисту прав кримськотатарського народу як корінного народу Криму і належності Криму Україні на основі загальновизнаних принципів і норм міжнародного права,
відзначаючи, що кримськотатарський народ бойкотував так званий "референдум" 16 березня 2014 року та незаконні вибори до Державної Думи Російської Федерації 18 вересня 2016 року на території Криму,
наголошуючи, що яскравим виразником прав та інтересів корінного народу Криму є Меджліс кримськотатарського народу як вищий повноважний представницько-виконавчий орган кримськотатарського народу, який, попри неможливість працювати на батьківщині, визнається Україною і міжнародним співтовариством, зокрема Світовим конгресом кримських татар, повноважним представником кримськотатарського народу і зберігає тісний зв’язок із народом, що опинився в окупації,
відзначаючи, що через принципову позицію Меджлісу кримськотатарського народу, засновану на загальновизнаних принципах і нормах міжнародного права, він став об’єктом репресій з боку правоохоронних та судових органів держави-окупанта,
зважаючи на те, що проти двох чільних представників Меджлісу - заступників голови Ахтема Чийгоза та Ільмі Умерова суди держави-окупанта порушили кримінальні справи на основі надуманих та сфабрикованих звинувачень і навіть застосовують до них методи каральної психіатрії, а за час незаконної анексії правоохоронними органами держави-окупанта незаконно затримано багатьох кримськотатарських активістів, зокрема Алі Асанова, Мустафу Демергенджи, Рустема Ваїтова, Нурі Прімова, Ферата Сейфуллаєва, Руслана Зейтуллаєва, Емір-Усеїна Куку, Мусліма Алієва, Енвера Бекірова, Арсена Джепарова, Рефата Алімова, Зеврі Абсеїтова, Ремзі Меметова, Рустема Абільтарова, Енвера Мамутова,
підкреслюючи, що сам Меджліс опинився під загрозою цілковитої заборони його діяльності на території окупованого Криму на основі політично мотивованих звинувачень у тому, що він є "екстремістською організацією",
наголошуючи на тому, що така характеристика діяльності Меджлісу не має нічого спільного з реальністю і є неприпустимою, адже у своїй діяльності Меджліс завжди дотримувався норм міжнародного права і законодавства України і завжди сприймався як повноважний представник всього кримськотатарського народу на міжнародній арені. Репресії та каральні акції проти Меджлісу та його членів є серйозним правопорушенням держави-окупанта, яке не має жодної реальної фактичної підстави і є серйозним порушенням принципів та норм міжнародного права,
Верховна Рада України:
заявляє, що Меджліс кримськотатарського народу правомірно і законно визнається повноважним представником кримськотатарського народу і діє на основі норм міжнародного права і законодавства України, а в його діяльності немає жодних ознак злочинів;
вважає, що заборона діяльності Меджлісу кримськотатарського народу в Криму є продовженням радянських репресій проти кримськотатарського народу. Ця заборона може породити репресії та гоніння щодо членів Меджлісу і тисяч кримських татар, які з ним співпрацюють. Такі дії можуть стати наступним етапом у продовженні переслідування кримськотатарського народу і вчинення проти нього найбільш тяжких злочинів, таких, як геноцид 1944 року, вчинений шляхом примусового переселення кримськотатарського народу з Криму до центральноазіатських та інших регіонів колишнього СРСР;
переконана, що лише спільними зусиллями міжнародне співтовариство, засноване на демократичних цінностях та повазі до основоположних принципів і норм міжнародного права, зможе захистити кримськотатарський народ як корінний народ Криму і зберегти його від знищення. Геноцид кримськотатарського народу не повинен повторитися;
звертається до міжнародних організацій та парламентів іноземних держав із закликом засудити і не визнавати заборони діяльності Меджлісу кримськотатарського народу на території окупованого Криму на основі рішень судів Російської Федерації;
закликає міжнародні організації та парламенти іноземних держав вживати заходів, які свідчитимуть про невизнання і засудження такої заборони, а також будуть спрямовані на недопущення її реалізації;
закликає міжнародні організації та парламенти іноземних держав не визнавати повноважними представниками кримськотатарського народу маріонеткові кримськотатарські організації, створені у Криму після подій лютого - березня 2014 року, які підтримують діяльність органів окупаційної влади. Такі організації мають низький рівень довіри і підтримки серед кримськотатарського народу, який проживає на окупованій території, і в жодному разі не можуть розглядатися і визнаватися як його повноважні представники;
звертається до міжнародних організацій та парламентів іноземних держав із закликом розглянути можливість запровадження персональних санкцій проти так званих "суддів" так званого "Верховного Суду Республіки Крим" та суддів Верховного Суду Російської Федерації, які підтримали і підтримують неправомірне рішення про визнання Меджлісу кримськотатарського народу "екстремістською організацією" та про заборону його діяльності;
закликає міжнародні організації за погодженням з уповноваженими органами державної влади України направляти до Криму правозахисні місії, тимчасові і постійні;
звертається до Ради Безпеки Організації Об’єднаних Націй як до органу, відповідального за дотримання миру і безпеки у світі, з вимогою розглянути ситуацію щодо заборони діяльності Меджлісу кримськотатарського народу як питання, що стосується всього міжнародного співтовариства, підриває міжнародний мир і безпеку та є небезпечним для долі всього кримськотатарського народу;
закликає Раду з прав людини та інші уповноважені органи Організації Об’єднаних Націй розглянути ситуацію щодо заборони Меджлісу кримськотатарського народу та вжити заходів з метою недопущення розправи над кримськотатарським народом;
закликає парламентські асамблеї Ради Європи, Організації з безпеки і співробітництва в Європі, Організації Північноатлантичного договору та Європейський Парламент ухвалити відповідні резолюції із засудження заборони діяльності Меджлісу кримськотатарського народу.
ADDRESS
of the Verkhovna Rada of Ukraine to international organizations and parliaments of foreign states regarding the recognition and condemnation of the ban of the Mejlis of the Crimean Tatar People by the Russian Federation and protection of the indigenous people of Crimea by the international community
Considering that on September 29, 2016, the Supreme Court of the Russian Federation rejected the appeal of the Mejlis of the Crimean Tatar People on the so-called "decision" of the so-called "Supreme Court of Crimea" of April 26, 2016, on the recognition of the Mejlis of the Crimean Tatar People as an "extremist organization" and ban of its activities in the Russian Federation,
stressing that the decision of the Supreme Court of the Russian Federation from September 29, 2016 is final and will lead to a complete ban of the Mejlis of the Crimean Tatar People on the temporarily occupied territories of the Autonomous Republic of Crimea and the city Sevastopol,
underlying a consolidated position of the international community that does not recognize the annexation of the Autonomous Republic of Crimea and the city Sevastopol, which was held in violation of the generally recognized principles and norms of international law,
stressing that the General Assembly of the United Nations on 27 March 2014 adopted Resolution 68/262 "Territorial integrity of Ukraine" confirming its commitment to the sovereignty, political independence, unity and territorial integrity of Ukraine within its internationally recognized borders, noting that the so-called "referendum" held in the Autonomous Republic of Crimea and the city of Sevastopol on March 16, 2014, was not authorized by Ukraine and therefore cannot be the basis for any change in the status of Crimea and the city Sevastopol. The General Assembly of the United Nations also called on governments, international organizations and specialized agencies not to recognize any changes in the status of the Autonomous Republic of Crimea and the city of Sevastopol,
noting that other international organizations and integration associations, including the European Union, North Atlantic Treaty Organization, Organization for Security and Cooperation in Europe, Council of Europe and their parliamentary assemblies also have not recognized the change of status of the Autonomous Republic of Crimea and the city of Sevastopol as a result of so-called "referendum" of March 16, 2014,
stressing that the international partners of Ukraine, in particular the European Union and its member states, the United States, Canada and other countries, noted unlawfulness of the elections to the State Duma of the Russian Federation on the territory of temporarily occupied Crimea and the city of Sevastopol and did not recognize their results,
noting that Ukraine did not recognize the results of the elections to the State Duma of the Russian Federation on the temporarily occupied territory of the Autonomous Republic of Crimea and the city Sevastopol, stressing its unlawfulness, calling into question legitimacy of the whole composition of the State Duma of the Russian Federation, the Verkhovna Rada of Ukraine adopted the Address to the parliaments of foreign countries, parliamentary assemblies and international organizations with regard to illegal elections of the State Duma of the Russian Federation on the temporarily occupied territory of the Autonomous Republic of Crimea and the Sevastopol,
stressing that the Crimean Tatars are indigenous people of Crimea, whose population in the peninsula is more than 300 thousand people, and which after the occupation were ‘naturalized’ by the Russian Federation, that gave them citizenship against their will,
stressing that since the end of February 2014 the Crimean Tatar people, who in the early 1990s were able to return to their homeland after the decades of Soviet repression, faced the threat of new punitive actions conducted by the country-occupant on the territory of Crimean peninsula,
underlying, that the indigenous people, who have been on this territory for centuries, and had not buckled under the occupant power, and starting from the end of February 2014 defend the position of protection of rights of the Crimean Tatar people, as the indigenous people of Crimea, and the belonging of Crimea to Ukraine on the universally recognized principles and norms of international law,
noting that the Crimean Tatars boycotted the so-called "referendum" on March 16, 2014 and unlawful elections to the State Duma September 18, 2016 in Crimea,
stressing that the Mejlis of the Crimean Tatar people is the legitimate representative body of the rights and interests of the indigenous people of Crimea, as the supreme authority and executive body of the Crimean Tatar people, which, despite the inability to work in the motherland, is recognized by Ukraine and the international community, including the World Congress of Crimean Tatars, which is the legal representative of the Crimean Tatar people, and maintains close relations with the people that are under the occupation,
noting that due to the principled position of the Mejlis of the Crimean Tatar People, based on the universally recognized principles and norms of international law, it became the target of repression by the police and judicial authorities of the country-occupant,
considering the fact that the courts of the country-occupant initiated criminal proceedings against two leaders of the Mejlis of the Crimean Tatar People - Deputy Chairman Akhtem Chyyhoza and Ilmi Umerov, based on the on false and fabricated charges and have been applying to them methods of punitive psychiatry. Moreover, during the illegal annexation, the law enforcement authorities of the country-occupant, illegally detained many Crimean Tatar activists, including Ali Asanova, Mustafa Demerhendzhy, Rustem Vayitova, Nuri Primova, Ferata Seyfullayeva Ruslana Zeytullayeva, Amir-Useyina Cook, Muslim Aliev, Enver Bekirova, Arsen Dzheparova, Refat Alimov, Zevri Abseyitova, Ramsey Memetova, Rustem Abiltarova, Enver Mamutov,
stressing that the Mejlis of the Crimean Tatar People was under the threat of the complete ban of its activity on the territory of occupied Crimea based on the politically motivated charges, nothing that the Mejlis of the Crimean Tatar People is an "extremist organization",
stressing that such characteristic of the Mejlis of the Crimean Tatar People are unrealistic and unacceptable, because the Mejlis of the Crimean Tatar People has always been acting according to the international law and laws of Ukraine and has always been considered internationally as the plenipotentiary of the entire Crimean Tatar people. The repressions and punitive actions against the Mejlis of Crimean Tatar and its members, are a serious violation of the principles and norms of international law by the country-occupant,
Verkhovna Rada of Ukraine:
states, that the Mejlis of the Crimean Tatar People is legally recognized representative body of the Crimean Tatar People and act accordingly to the international law and laws of Ukraine, and there is no signs of crime in its actions;
considers, that the ban of the activities of the Mejlis of the Crimean Tatar People in Crimea is a continuation of Soviet repression against the Crimean Tatar people. This prohibition can bring repressions and persecutions against members of the Mejlis and thousands of Crimean Tatars who cooperate with it. These actions may become the next stage of the continuation of persecution of the Crimean Tatar people and commitment of the most serious crimes against them, such as the genocide of 1944, perpetrated by the forced resettlement of Crimean Tatars from Crimea to Central Asian and other regions of the former USSR;
is sure, that only with the common effort of international community, which was established on the democratic principles and respect of the fundamental principles and norms of international law, can protect from extinction the Crimean Tatar People as an indigenous people of Crimea. The genocide of the Crimean Tatar People shall not be repeated;
appeals to international organizations and parliaments of foreign states with a request to condemn and to not recognize the prohibition of actions of the Mejlis of the Crimean Tatar People on the temporary occupied territories according to the decisions of the courts of the Russian Federation;
urges international organizations and parliaments of foreign states to take actions, which will show non-recognition and condemnation of such prohibition, and also will prevent its implementation;
calls international organization and parliaments of foreign states to not recognize as the authorized representatives, the organizations of the Crimean Tatar people, which were established in Crimea after the events of February - March 2014, and which support the actions of the occupation authorities. Such organizations have a low level of trust and support among the Crimean Tatars living in the occupied territory, and they cannot be considered and recognized as its authorized representative in any case;
appeals to international organization and parliaments of foreign states with a request to consider a possibility of implementation of personal sanctions against so-called “judges” of so-called the “Supreme Court of the Crimea" and judges of the Supreme Court of the Russian Federation, who supported and still support the unlawful decision on the recognition of the Mejlis of the Crimean Tatar People as an 'extremist organization' and banning its activities;
urges international organizations, in coordination with the competent authorities of Ukraine, to send human rights missions, temporary and permanent, to Crimea;
appeals to the Security Council of the United Nations as an authority, which is responsible for the maintenance of peace and security in the world, demanding to review the situation regarding the prohibition of the Mejlis of the Crimean Tatar People as an issue, which concerns international community, undermining international peace and security and is threatening to the fate of the Crimean Tatar people;
calls on the Council of Human Rights and other competent United Nations authorities to review the situation regarding the prohibition of the Mejlis of the Crimean Tatar People and take measures to prevent reprisals against the Crimean Tatar people;
calls on the Parliamentary Assembly of the Council of Europe, the Organization for Security and Cooperation in Europe, the North Atlantic Treaty Organization and the European Parliament, to adopt the relevant resolutions of condemnation of the prohibition of the Mejlis of the Crimean Tatar People.